PRP Uygulamaları

PRP ismini ingilizce ‘platelet rich plazma’ kısaltmasından almıştır. insan kanında bulunan trombosit isimli hücreden elde edilir. Yani kişinin kendi kanından elde edilir. Hücre yenilenmesi ve kan dolaşımını artırıcı etkisi vardır. Estetik amaçlı cilt yenileme, kırışıkları azaltma, leke tedavisi, saç dökülmesini azaltma amaçlı kullanılır. Koldan alınan kan, işlem geçirildikten sonra ihtiyacı olan bölgeye ince iğneler ile enjekte edilir. Etkisi ortalama 20 günde başlar ve 4-6 ay devam eder.

PRP tedavisinden sonra yüzde kızarıklık görülebilir. Yüz derisinde dökülme, pullanma görülebilir. Bu etkiler geçicidir. Otoimmin hastalığı, karaciğer hastalığı ve pıhtılaşma bozukluğu olan hastalar için uygun değildir. PRP tedavisi dermapen ve lazer tedavileri ile kombine olarak uygulanabilir.
Saç ekiminden sonra rutin olarak uygulanır.

Saç İçin PRP Uygulamaları

Saç için PRP uygulanmasındaki asıl amaç, saçlı derinin kanlanmasını artırmaktır. Kanlanması artan deride saç köklerinin gücü artar. Saç dökülmesinde azalma görülür. kıl köklerinde kalınlaşma ve saç yoğunluğunda artma görülür. saçlı deride kanlanmayı artırdığı için saç ekimi başarı oranını artırmak için de kullanılır.

Yüz İçin PRP Uygulamaları

PRP genel olarak uygulandığı bölgede kan akımını artırır. İçinde büyüme faktörleri olması nedeniyle hücre döngüsünde ve hücre yenilenmesinde artış olur. Yüze yapılan enjeksiyon sonrası yüzde kısa süreli kızarıklığa sebep olabilir. Bu kan akımının artışının göstergesidir. Erken dönemde yüz derisinde minimal ödeme sebep olabilir. Derinin elastikiyetini ve yoğunluğunu artırarak ince çizgi görünümünü azaltır. Cilt renginde açılmaya ve lekeli görünümün düzelmesne katkı sağlar. İleri yaşda oluşan akne izlerinin giderilmesine yardımcı olur.